برکات رجوع به حضرت ولی عصر (عج)
امام خميني (رض) روشن مي کنند که براي نازك كردن پرده ي غيبت بايد جانانه به صحنه آمد چون اولاً: انقلابي به صحنه آمده که سبك و سياقش رجوع به حضرت ولي عصر(عج) است. ثانياً: بايد به فكر حكومت جهاني باشيم و در اين راه بدانيم که:
«شكستن فرهنگ شرق و غرب، بي شهادت ميسّر نيست».
و اين است معني انتظاري که تقدير شيعه را تا اوج کمال رقم مي زند. چون روشن مي کند فرهنگي هست که حجاب نور مهدي(عج) شده و بايد با آن مقابله کرد و شاخصه ي آن ضد قدسي بودن آن است، چه در جلوه ي مارکسيسم به سرکردگي شوروي سابق، چه در جلوه ي ليبراليسم به سرکردگي آمريکا. عمده شناخت جايگاه تاريخي و معرفتي آن فرهنگ است که در هر چهره اي که ظاهر شود نور حقيقت را در حجاب مي برد. نمونه ي جزئي آن را در بعضي از دولت هاي بعد از انقلاب مشاهده نموديد که چگونه با تقويت روحيه ي غرب زدگي، نور انقلاب اسلامي را که پرتوي از نور مهدي(عج) بود در حجاب بردند. همين قاعده را رشد دهيد تا روشن شود چگونه فرهنگ غربي، نور مهدي(عج) را در حجاب نگه داشته و ذهن مردم جهان را با انواع برنامه هاي شيطاني در کنترل خود قرار داده است تا هرگز به حاکميت امام معصوم فکر نکنند؛ اگر هم مي خواهند معنويت را در زندگي خود وارد کنند بايد حاکميت آمريکا را در دهکده ي جهاني بپذيرند، چيزي که نهضت آزادي دنبال مي کند و آمريکا سخت از آن ها پشتيباني مي نماید. رجوع به حضرت مهدي(عج) تماماً چنين حجاب هايي را پس مي زند و تاريخ را در حدّ حاکميت امام معصوم جلو مي برد. بسيار مشکل است آدم متوجه شود روح اين مسلمانِِ نماز خوان، همان روح فرهنگ غربي است و مانع ظهور نور مهدي(عج) ، مگر اين که جايگاه حضرت مهدي(عج) را درست بشناسيم و خود را در انتظار او نگه داريم و با حاکميت ليبرال دموکراسي غربي همه چيز را تمام شده ندانيم وگرنه پايان تاريخ را همين چیزی می دانند که آن ها به آن رسيده اند. در چنين شرايطي مي توان فهميد هركس اسلامي را تبليغ كرد كه سر سازش با غرب دارد، نه در فرهنگ انتظار جاي مي گيرد و نه نسبتي با انقلاب اسلامي دارد که حضرت امام خميني(رض) شاخصه ي آن انقلاب را مقابله با فرهنگ غربي تعيين فرمودند؛ زيرا فرهنگ مُدارا با كفر، به کفر رسميت مي بخشد و اين کار يک نوع کنار آمدن با شيطان است چون در اين روش بايد از «حق» صرف نظر کنيم تا مشکل ما با غرب حل شود. آري بايد براي تجلي نور مهدي(عج) حجاب هاي ظلمات جهان امروز را کنار زد و اين با نفي غرب و نظر به حاکميت حضرت مهدي(عج) تحقق مي يابد، آيا معني انتظار جز اين است؟
با تقويت فرهنگ انتظار نه تنها انقلاب اسلامی از غرب زدگيِ داخلي آزاد مي شود بلکه روحيه ي عبور از غرب در سراسر جهان طنين مي اندازد، به شرطي که راه امام خميني(رض) که همان معني واقعي انتظار است گشوده بماند، در آن صورت است که ملت ما از جنگ نرمي که دشمن ايجاد کرده به خوبي مي گذرد و دشمن را به صورتي فوق العاده ي مأيوس می کند. مي خواهم عرض کنم اگر مي خواهيد دختران و پسران و همسرانتان برايتان بمانند و دشمن، آن ها را از شما نگيرد، بايد با رويکردِ عبور از غرب به خط امام(رض) و اهداف انقلاب اسلامي نظر نماييد تا شما نيز شامل اين روايت باشيد که رسول خدا(ص) فرمودند: «اَفْضَلُ الْعِبادَةِ، اِنتظارُ الْفَرَجِ»(39) برترين عبادت، انتظار فرج است و بدانيم انتظار فرج در حال حاضر به همان معني است که امام خميني(رض) در تبيين آن فرمودند:
«شكستن فرهنگ شرق و غرب، بي شهادت ميسر نيست».
در راستاي ماندن در اردوگاه منتظران و منور شدن به برکت فرج، حضرت امام خميني(رض) مي فرمايند:
«من بار ديگر از مسئولين بالاي نظام جمهوري اسلامي مي خواهم كه از هيچ كس و از هيچ چيز جز خداي بزرگ نترسند و دست از مبارزه عليه فساد و فحشاءِ سرمايه داريِ غرب و پوچي و تجاوزِ كمونيزم نكشند، كه ما هنوز در قدم هاي اول مبارزه ي جهانيِ خود عليه غرب و شرقيم.»(40)
چقدر در حال حاضر فهم اين نکته آسان شده است كه چگونه مسئولان غرب زده از خط امام بيرون بوده اند. آن روز امام خميني(رض) فرمودند مسئولان دست از مبارزه با سرمايه داري غرب برندارند كه ما در اول مبارزه ي جهاني خود عليه غرب و شرق هستيم در حالي که بعضي اين نکته ي مهم را رعايت نکردند و نه تنها از انقلاب بيرون افتادند بلکه از فرهنگ انتظار نيز خارج شدند و درون و بيرون خود را گرفتار ظلمات غرب نمودند تا آن جا که در جريان فتنه ي سال 1388 به انقلاب اسلامي پشت کردند و دشمنان اسلام را به هيجان آوردند.(41)