عاشورا

  • خانه 
  • مهدی شناسی در زیارت آل یاسین قسمت سوم مهدی شناسی در زیارت آل یاسین قسمت دوم مهدی شناسی در زیارت آل یاسین قسمت اول پاداش عشق به امام حسین (ع) تربیتی ظهور زمینه سازان ظهور زمینه سازان ظهور ظهور ظهور 
  • تماس  
  • ورود 

مهدی شناسی

03 اسفند 1397 توسط ندا بهرامي

‌?مهدی شناسی ۳۰۱?

?المصطفون?
?زیارت جامعه کبیره?

?قرآن فریاد می کند که ﺧﺪﺍ ﻃﻮﻓﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ. ﺧﺪﺍ ﺻﻔﺖ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ. ﻓﺮﻕ ﻃﻮﻓﺎﻥ ﻭ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻃﻮﻓﺎﻥ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺎﻻ‌ ﺑﺒﺮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ‌ ﻣﯽ‌ﺑﺮﺩ. مثل ﮔﺮﺩ و ﺧﺎﮎ و ﺧﺲ و ﺧﺎﺷﺎک و ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺑﯿﺎﻭﺭﺩ،پایین ﻣﯽ‌ﺁﻭﺭﺩ. ﺩﺭﺧﺖ ﺗﻨﻮﻣﻨﺪ ﺗﻨﺎﻭﺭ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺷﮑﻨﺪ و ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺎﻻ‌ ﻣﯽ‌ﺁﻭﺭﺩ ﭘﺎﯾﯿﻦ.

? ﻃﻮﻓﺎﻥ ﺑﯽ ﺣﺴﺎﺏ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﻃﻮﺭﯼ ﻧﯿﺴﺖ.ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﯿﺎﯾﺪ ﮔﻞ‌ﻫﺎ ﻭ ﺭﯾﺎﺣﯿﻦ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ‌ ﻣﯽ‌ﮐﺸﺪ. ﻏﺒﺎﺭ و گرد و خاک ﺭﺍ ﭘﺎﯾﯿﻦ می‌ﮐﺸﺪ و ﺳﺮ ﺟﺎﯼ ﺧﻮﺩﺵ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ.

? ﺧﺪﺍ ﺻﻔﺖ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩ‌ﯼ ﺍﺳﺮﺍﺀ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺁﯾﻪ ﺍﺵ ﺍﯾﻦ ﻃﻮﺭﯼ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ « ﺳُﺒْﺤَﺎﻥَ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﺃَﺳْﺮَﻯ ﺑِﻌَﺒْﺪِﻩِ ﻟَﻴْﻠًﺎ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﻤَﺴْﺠِﺪِ ﺍﻟْﺤَﺮَﺍﻡِ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟْﻤَﺴْﺠِﺪِ ﺍﻟْﺄَﻗْﺼَﻰ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﺑَﺎﺭَﻛْﻨَﺎ ﺣَﻮْﻟَﻪُ ﻟِﻨُﺮِﻳَﻪُ ﻣِﻦْ ﺁﻳَﺎﺗِﻨَﺎ ﺇِﻧَّﻪُ ﻫُﻮَ ﺍﻟﺴَّﻤِﻴﻊُ ﺍﻟْﺒَﺼِﻴﺮُ» (ﺍﺳﺮﺍﺀ/ 1) ﺑﺒﯿﻨﺪ ﺑﺎ ﭼﻪ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪ ﺑﺎ ﭼﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﺣﺴﺎﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﺳﺒﺤﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺑﺎ ﺳﻤﯿﻊ ﺑﺼﯿﺮ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.

?این آیه یک پیامی دارد. ﭼﻮﻥ ﻣﺎﺟﺮﺍﯼ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺍﺳﺖ. ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺍﺯ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻻ‌ﻗﺼﯽ ﺳﯿﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﺍﺝ. ﻭﻟﯽ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ “ﺳﺒﺤﺎﻥ".

? ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺒﯿﻦ ﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺑﺮﺩﯾﻢ ﺑﯽ ﺣﺴﺎﺏ ﮐﺘﺎﺏ ﻧﺒﻮﺩﻩ.ﻣﺎ ﻃﻮﻓﺎﻥ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ. ﻣﺎ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻫﺴﺘﯿﻢ. ﻣﺎ ﺭﻭﯼ ﺣﺴﺎﺏ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ. ﺧﺪﺍ ﻣﻨﺰﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﯽ ﺣﺴﺎﺏ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﺎﺭ ﺑﮑﻨﺪ.

? ﺁﺧﺮﺵ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺳﻤﯿﻊ ﺑﺼﯿﺮ.ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺎ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺩ ﺷﻨﯿﺪﯾﻢ ﻭ ﺩﯾﺪﯾﻢ. ﺩﯾﺪﯾﻢ ﺍﺭﺯﺷﺶ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ که ﻣﺎ او ﺭﺍ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺑﺒﺮﯾﻢ. ﺍﺭﺯﺷﺶ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ او ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ‌ﻫﺎ ﺑﺒﺮﯾﻢ. ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭﯼ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺣﺴﺎﺏ ﮐﺘﺎﺏ ﺩﺍﺭﺩ.

?المطیعون لله?

?"ﺍﻟْﻤُﺼْﻄَﻔَﻮْﻥَ” یعنی اﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻣﻨﺘﺨﺒﺎﻥ ﺣقند. ﻭﻟﯽ ﺑﻌﺪ ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻨﯽ ﺑﯽ ﺣﺴﺎﺏ ﻭ ﮐﺘﺎﺏ است. ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﯽ ﭼﺮﺍ ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ﻣﺼﻄﻔﻮنند؟

?ﻓﺮﻣﻮﻝ ﺍﺻﻄﻔﯽ ﻭ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪﮔﯽ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﮕﻮﯾﺪ. ﺍﮔﺮ ﺍﯾشان ﺍﺻﻄﻔﯽ وﺑﺮﮔﺰﯾﺪﻩ و ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺷﺪﻧﺪ، ﭼﻮﻥ ﺳﺮ ﺗﺎ ﭘﺎ ﻣﻄﯿﻊ ﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩﻧﺪ.ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮔﻔﺖ ﻣﯽ‌ﮔﻔﺘﻨﺪ ﭼﺸﻢ.

?ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯽ‌ﮔﻔﺖ ” ﻟَﺎ ﺗَﻈْﻠِﻤُﻮﻥَ ﻭَﻟَﺎ ﺗُﻈْﻠَﻤُﻮﻥَ” (ﺑﻘﺮﻩ/ 279) ﻇﻠﻢ ﻧﮑﻨﯿﺪ.ﺣﺘﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ‌ﯼ ﯾﮏ ﺫﺭﻩ ﻇﻠﻢ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﮐﺮﺩ. ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ. ﻟﺬﺍ ﯾﮏ ﺗﻌﺒﯿﺮﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﻌﻨﺎﯾﺶ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﻨﻔﻌﺖ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﮐﻮﭼﮑﺘﺮﯾﻦ ﺳﺘﻢ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨم.

? ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﮐﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﺍﮔﺮ ﺍﻗﺎﻟﯿﻢ ﺳﺒﻊ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻣﻦ ﺑﮕﺬﺍﺭﻧﺪ، ﻣﻐﺰ ﻧﻪ، ﭘﻮﺳﺘﻪ ﭘﻮﺳﺘﻪ‌ﯼ ﺟﻮﯾﯽ ﻧﻪ ﮔﻨﺪﻣﯽ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺩﺍﻣﻦ ﻣﻮﺭﯼ ﻧﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﺘﻢ ﻧﻤﯽ‌ﮔﯿﺮﻡ. ﯾﻌﻨﯽ ﮐﻮﭼﮏ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ‌ﯼ ﻇﻠﻢ.ﻣﻦ ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﻨﻔﻌﺖ را ﺩﺭ ﺍﺯﺍﯼ ﮐﻮﭼﮑﺘﺮﯾﻦ ﺳﺘﻢ نمی خواهم.
ﺍﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻟْﻤُﻄِﻴﻌُﻮﻥَ ﻟِﻠَّﻪ…

#مهدی_شناسی
#قسمت_301
#جامعه_کبیره

مطلب قبلی
مطلب بعدی
 نظر دهید »

موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

تیر 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

عاشورا

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس